Çekirdek değerler belirlendikten sonra, bir sonraki adım, organizasyonun varoluş hakkını (‘çekirdek amacı’) açıklamaktır. Yüksek bir düzeyde, tutkulu olduğumuz şeyleri yapan organizasyon olarak ne yapıyoruz? Neden bu dünyadayız? Varoluş hakkı genellikle değerlerden birinde bulunur.
CustomerVibes.com örneği – ilişkili çekirdek değerleri adalet ve saygıdır ve bu, “müşterilere iyi hizmet etmek” olarak adlandırılan bir varoluş hakkını oluşturur.
Varoluş hakkı, vizyon düzeyinde veya ruhsal düzeyde bulunur.
Varoluş nedeni, yaptığımız her şeyi besler ve uzun süreli bir geçerlilik süresine sahiptir – örneğin 30 yıl.
Güzel (Amerikan) varoluş örnekleri şunlardır:
Nike – rekabet
Disney – mutluluk
Microsoft – her yerde temsil edilen
Starbucks – bir ara ver
Ve pratikten birkaç örnek:
- insanların birbirini anlamasını sağlamak
- başkalarının değerlendiremediği fırsatları değerlendirmek
- interneti güzelleştirmek
- güzel insanlarla güzel şeyler yapmak
- refahı adil bir şekilde paylaşmak
Tamam, sonuncusunu henüz pratikte deneyimlemedik, ancak Robin Hood’un varoluş nedeni bu idi.
Bir çekirdek amacın gücünü ve derinliğini Scaling Up yönetim sisteminde keşfedin. Bu metodolojinin organizasyonunuzun büyümesi için ne anlama geldiğini Kickstart Scaling Up’da keşfedebilirsiniz.