Rockefeller Alışkanlıkları
Rockefeller alışkanlıkları, girişimci ve yönetim ekibinin işletmeyi daha da büyütmesine ve tüm çalışanların aynı hedefe odaklanmasına yardımcı olur. Girişimcinin ve yönetim ekibinin ortak hayali olan hedef. Rockefeller alışkanlıkları kontrol listesi, organizasyonunuzu sürdürülebilir bir şekilde büyütmeye yardımcı olacak basit ve pratik bir kılavuzdur.
Yönetim gurusu Verne Harnish, Ölçeklendirme Yapısı organizasyonları için bir büyüme programı geliştirdi. O, Girişimciler Organizasyonu’nun kurucusudur ve özellikle “Scaling Up” kitabıyla tanınır. Rockefeller alışkanlıklarının temeli, Amerika’nın en zengin işadamı olan John D. Rockefeller’ın araştırmasına dayanır. Verne Harnish, bu deneyimlerle birlikte diğer birçok yönetim gurusunun bilgilerini özetledi. Bu dersleri Rockefeller alışkanlıkları yöntemi olarak şekillendirdi. Scaling Up kitabında, Rockefeller Alışkanlıkları sürdürülebilir iş büyümesi için merkezi bir rol oynar. Metod, insanlar, strateji, uygulama ve nakit olmak üzere dört temel sütuna dayanır. Bu sütunların sağlanması, şirketinizin sürdürülebilir bir şekilde büyümesini sağlar.
Rockefeller Alışkanlıkları Kimler İçin İlginç?
Eğer bir girişimci veya liderlik ekibi üyesiyseniz, Rockefeller alışkanlıkları yöntemi sürdürülebilir bir büyüme için ihtiyaç duyduğunuz şeydir. Bu, herhangi bir organizasyona uygulanabilen bir çerçevedir. Ayrıca, kontrol listesindeki adımları takip ederek bunu doğrudan uygulamaya koyabilirsiniz. Başlangıç aşamasını geçtiniz ve çok fazla yangınla uğraştığınızı fark ettiniz mi? Çalışmalarınızı daha çok ve daha zor yapmanıza rağmen sonuçlar istediğiniz gibi olmuyor mu? İlk saatlerin çalışanları organizasyondan ayrılıyor mu? Görevleri devretmek mümkün olmuyor mu? Bu, birçok organizasyonda yaşanan sorulardan bazılarıdır. Neyse ki, tek başınıza değilsiniz. Rockefeller Alışkanlıkları yöntemi, sizin ve ekibinizin organizasyonda kontrolü yeniden kazanmanıza yardımcı olacak ve herkesin aynı fikirde olmasını sağlayacak.
Rockefeller Alışkanlıkları Kontrol Listesi
Rockefeller kontrol listesi, organizasyonunuzda daha fazla yapılandırma sağlamak için bir rehberdir, bu da büyümeyi başlatmanıza ve yönlendirmenize yardımcı olur. Sağlıklı büyüme için temel taştır.
1. Sağlıklı bir ekip
Yönetim ekibinin durumu, organizasyonun geri kalanına da yansır. Nitelikli bir yönetim ekibi oluşturduğunuzdan emin olun. Birbirlerine güvenen, çatışmaları çözmekten çekinmeyen, sorumluluk hisseden ve sorumluluklarının arkasında duran, sonuç elde etmek isteyen kişilerden oluşmalıdır. Bu ekip ile birlikte strateji belirler ve yıllık planı (OPSP) doldurursunuz. Strateji ve organizasyon için yenilikler hakkında düzenli bir şekilde toplantılar yaparak bu ekiple birlikte çalışırsınız.
2. Öncelikli hedef
Herkes organizasyonun ilerlemesi için bu çeyreğin bir numaralı önceliğinde aynı fikirde olmalıdır. Yönetim ekibi ile birlikte bir Büyük Hedef (BHAG) belirlemişsinizdir, bu gelecek on yıl için belirlediğiniz en önemli önceliktir. Belirlenen BHAG’a dayanarak, organizasyonla çalışacağınız kritik sayıyı yıllık veya çeyrek bazında belirlersiniz. Rocks adı verilen en önemli hedefleri bir sonraki çeyrek için belirleyerek ve aynı zamanda kritik sayıyı belirleyerek çeyrek toplantısında belirlersiniz. Rocks, büyük hedefiniz olan BHAG’ı gerçekleştirmek için karşınıza çıkan engellerdir. Organizasyonlarda birçok fikir ve girişim bulunur, Rocks bu durumu önler. Rocks’ları OKR yöntemiyle çözebilirsiniz. Ayrıca, KPI’leri başarmak için önemli öncelikleri belirleyerek her seferinde takımınızla hayalinize bir adım daha yaklaşırsınız.
3. Toplantı düzeni
İletişim düzenini belirleyin. İletişim hızlı ve doğru bir şekilde organizasyon içinde yayılmalıdır. Problemlerin organizasyon içinde çözülmeden büyümesini istemezsiniz ve en iyisi problemleri önlemektir. Bunun için düzenli toplantılar yaparak önlem alırsınız. Tüm ekiplere toplantı düzeni oluşturun. Günlük bir toplanma ve haftalık toplantı tüm ekipler için yapılır ve liderlik ekibi için aylık, çeyreklik ve yıllık toplantılar yapılır.
4. Sorumlular ve hedefler
Her bir departmanda belirlenen hedeflere ulaşmak için bir kişi sorumludur. Bu, organizasyonun içindeki liderlerdir. Şirket içindeki sorunlar genellikle organizasyonun en üstünden başlar. Bu nedenle liderlik ekibi ile hedefleri belirlemeli ve sorumlu kişiler atamalısınız. Bu, roller ve sorumluluklar formuna yazılır. Böylece iş dağılımının düzgün yapıldığını ve organizasyon içindeki farklı süreçler için tüm uzmanlığa sahip olup olmadığınızı görürsünüz.
5. Çalışanların geri bildirimi
Çalışanların yapılandırılmış ve sürekli geri bildirimleri, engelleri ve fırsatları belirlemek için kullanılır. Geri bildirim, olası sorunları erken fark etmek için gereklidir. Bu konuları haftalık yönetim toplantılarında tartışır ve herkesin organizasyon içinde neler olduğunu ve zamanında nasıl hareket edileceğini bilmesini sağlarsınız. Bir geri bildirim listesi almak istememeniz için görüşmelerde belirli konulara odaklanabilirsiniz.
6. Müşteri geri bildirimi
Müşteri geri bildirimlerinin raporlanması ve analizi, finansal veriler kadar sık ve doğru bir şekilde yapılır. Liderlik ekipleri üyeleri haftada en az bir kez bir son kullanıcı ile dört soruluk bir görüşme yapar. Veriler toplanır ve tartışılır. Kazanan şirket, en çok pazar bilgisine sahip olan ve tabii ki kullanan şirkettir. Son zamanlarda hızla büyüyen ve büyümeye devam eden tüm büyük şirketler büyük miktarda veri toplar. Bu verilere dayanarak müşteriyi daha iyi hizmet etmek için kararlar alırlar.
7. Organizasyonun özü
Normlar, temel değerler ve misyon organizasyon içinde yaşar. Önemli olan, kararların organizasyonun stratejisine dayalı olarak alınmasıdır. Bu organizasyonunuzun dayanağı ve kimliğinizdir. Her zaman kendine sadık kalınması, kişisel olarak sizin için söylendiğinde önemlidir. Aynı şey işletmeniz için de geçerlidir. Kendinize sadık kalırsanız, seçimleri açıklayabilir ve aynı zamanda müşterilerin sizden ne bekleyeceğini de bilirsiniz. Ayrıca, organizasyon için sağlam tartışmalar yapmanızı sağlar ve her yöne savrulmasını engeller (yani organizasyon için iyi bir temel tanımlamamışsanız).
8. İş stratejisi
Çalışanlar, stratejinin en önemli bileşenlerini kendi kelimeleriyle ifade edebilir. Liderlik ekibiyle birlikte OPSP’yi (Tek Sayfa Strateji Planı) doldurursunuz. OPSP’nin organizasyon içinde canlı olmasını sağlamak önemlidir, böylece herkes neyin yapıldığını ve bunun için ne yapılması gerektiğini bilir. Bunun için planın belirli yönlerine temalar oluşturarak bunu yapabilirsiniz, böylece herkesin konunun ne olduğunu bilmesini sağlarsınız.
9. Herkes için KPI’lar
Tüm çalışanlar, iyi bir gün veya hafta geçirip geçirmediklerini nicel olarak raporlayabilirler. KPI’lar sayesinde organizasyon içinde her zaman ilerleme kaydedip kaydetmediğinizi kontrol edebilir ve trendleri keşfedebilirsiniz. Ayrıca, doğru bir yapı oluşturarak ve izleyerek tahmin yapmak önemlidir. Çalışanlarınızın KPI’larını başarmaya heveslenmelerini ve dolayısıyla girişimci hayaline katkıda bulunmalarını sağlayın.
10. Skorbordlar
İş planları ve sonuçlar herkes tarafından görülebilir olmalıdır, çünkü skor olmadan yapılan bir yarış eğlenceli değildir ve anlamsızdır. Skorbordların hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olarak mevcut olduğundan emin olun, böylece herkes organizasyonun durumunu bilebilir. İyi durumdaysanız kutlayabilirsiniz veya geride kalıyorsanız, insanları ekstra bir adım atmaya motive eder.
Rockefeller Habits’i nasıl uygularsınız?
Rockefeller Habits’i uygulamak için sabit bir sıra yoktur, ancak ilk Habit’ten başlarsınız. Bu, birbirine uyumlu ve iyi çalışan bir liderlik ekibi oluşturmanızı gerektirir. Diğer Habit’leri istediğiniz sırayla ele alabilirsiniz. Organizasyonunuzda en çok ihtiyaç duyduğunuz Habit’i seçin. Diğer noktalara geçmeden önce stratejinizi düzgün bir şekilde oluşturmanız önerilir. Bunları iyi yaparsanız, 2 ila 3 yıl içinde organizasyonda yöntemi uygulayabilir ve sürdürülebilir bir şekilde büyüyebilirsiniz. Yılda bir kez MT üyeleri için bir değerlendirme yapın ve Rockefeller Habits ile ilgili her Habit için nasıl gittiğini sorun. Böylece nerede iyileştirme yapabileceğinizi ve organizasyon için hangi fırsatların olduğunu görebilirsiniz.
Son ipucumuz. Bir Scaling Up Şampiyonu atayın. Bu, Alışkanlıkların uygulanması ve ilerlemesinden sorumlu olan kişidir. Her ay düzenli olarak bir toplantı yapın ve progresi tartışın. Böylece Scaling Up metodolojisinin organizasyonunuzda kök salmasını sağlarsınız.