Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Scaling Up – Verne Harnish'in metodolojisi hakkında her şeyi öğrenin

Scaling Up, dünya çapında binlerce şirket tarafından kullanılan bir büyüme işletim sistemidir. Sistem, büyüme için sağlıklı bir temel sunar. Birçok girişimci, bir noktada artık sağlıklı bir şekilde nasıl büyüyeceklerini bilemedikleri sorunsalı ile karşılaşır. Bu, genellikle birkaç çalışanın işe alındığı başlangıç aşamasından sonra olur. Süreçler ve iletişim daha sonra organizasyonda daha karmaşık hale gelir.

Bu scale-up’larda rol oynayan birkaç soru: Önümüzdeki yıllarda organizasyonumu sağlıklı ve sürekli bir şekilde nasıl büyütebilirim? Kuruluş için net bir stratejik ve operasyonel planı nasıl yapabilirim? Kendimden ve ekibimden nasıl daha fazlasını elde edebilirim?

Scaling Up yöntemi yukarıdaki soruları yanıtlar. Bu, büyüme için mükemmel bir plandır. Bu sayfada Scaling Up’ın kuruluşunuz için ne anlama gelebileceğini açıklıyoruz.

Scale-upların (büyüyen şirketler) zorlukları nelerdir?

Start-up aşamasının tanımı:
Start-up, başlangıç aşamasını geçmiş bir şirkettir. Müşteri önerisi ve iş modeli piyasada doğrulanmıştır. Başlangıç aşaması (startup phase), şirketlerin büyüdükçe geçtikleri beş büyüme aşamasından ilkidir. Başlangıç evresinden sonraki iki büyüme evresi, hız treni aşaması (rollercoaster phase) ve ergenlik aşamasıdır (adolescent phase).

Hız treni aşaması (rollercoaster phase): 8-25 çalışan
8 kişiden itibaren yönetim süreçleri geliştirilmelidir. Girişimci giderek yönetici olur ve genellikle farklı şapkalar, roller ve ilgi alanları ile mücadele eder. İşlevsel sorumluluklar genellikle girişimcinin yardımcı pozisyonları veya bir çalışanın kısmi görevidir. Dikkat edilmesi gereken noktalar, organizasyonları ölçeklenebilir hale getirmek ve esneklik kaybetmeden yapılandırmaktır.

Ergenlik aşaması (adolescent phase): 25 – 50 çalışan
Bu aşamadan itibaren, belirli işlevsel alanlarda profesyonelleri işe almak için artan bir bütçe vardır. Bu genellikle girişimcinin zamanına mal olur. Bu en zor aşamadır. Büyüme nakdi emer, yeni insanlar çok fazla marja mal olur ve karmaşıklık ve koordinasyon sorunları yaratır. İnsanlar genellikle başlangıçtan daha fazla memnuniyetsizdir ve kurum kültürü baskı altındadır. İkinci bir adam ve Yönetim Takımının ilk versiyonunu işe almak genellikle iyi yönlerdir.

buyume-asamasi

Kuruluşların büyüme evreleri hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Büyüyen şirketlerin sıkıntılı noktaları

Hız treni ve ergenlik dönemindeki girişimcilerin büyüme sancıları, içinde bulundukları endüstri veya kültürden bağımsız olarak evrenseldir. Aşağıda en yaygın büyüme ağrıları yer almaktadır:

  1. Şirketinizde kimin ne yaptığını takip etmekte zorlanıyorsunuz;
  2. Artık doğru yerde, doğru zamanda en iyi insanlara sahip değilsiniz;
  3. Kime neyin satılacağı, neye hayır denileceği konusunda netlik yok;
  4. Süreç ve kişi başına net KPI’lar olmadan çok sıkı çalışılıyor;
  5. Misyon ve strateji tüm çalışanlar için net değil.

ScalingUp Nedir?

Scaling Up, scaleup aşamasına giren kuruluşların büyümesiyle ilgilidir. Sağlıklı bir iş büyümesi gerçekleştirdiğiniz bir dizi araçtan oluşan bir metodolojidir. “SCALING UP” kitabının yazarı Verne Harnish’e göre, metodoloji, büyüyen organizasyonlar için tek bir plan halinde özetlenen 40 farklı kitabın bir sonucudur. Kitap, yöntemine ulaşmak için kullandığı kitaplara birkaç gönderme içeriyor.

Üç Adımda Büyüme Formülü

Scaling Up’ın ne anlama geldiği hakkında size bir fikir vermek için kitaptan en önemli noktaları sizin için özetledik. Kararlar, disiplinler ve katalizörle ilgili. Bunlar size sonucu verir. Bu noktaları aşağıda açıklayalım.

1. Adım: Kararlar

Bir işi büyütmek için hata yapılmaması gereken dört temel karar alanı vardır. Bu alanlardan birinde yapılacak küçük bir hata, elde edilebilecek maksimum sonucu elde edemeyeceğiniz anlamına gelir. Scaling Up’da, bu alanlara büyüme çarkı denir.

Doğru zamanda doğru yerde doğru insanlar. Sonuç, hesap verebilirlik ile uyumlu bir kültürdür. İnsanlarla başlar!

Kazanan bir strateji ile doğru şeyleri yapacaksınız. Şimdi ve gelecekte. Anlamlı ve sürdürülebilir gelir akışları tanımlayın ve kuruluşa liderlik edin. Fırsatları yakalayın ve değerlendirin.

Doğru bir yürütme. Ya da drama ve hata yapmadan gerçekleştirin. Sonuç: sektörünüzdeki en iyi karlılık. Sadece kâr önemli olduğu için değil. Ama aynı zamanda şirketin yürütmeyi ne kadar iyi yaptığının bir göstergesi olduğu için.

Nakit büyümenin oksijenidir. Nakit olmazsa oyun biter. Tahmin edilebilir olması için nakit akışınızın ne olduğunu netleştirin.

wheel

2. Adım: Üç disiplin

Tüm stratejik seçimleri doğru bir şekilde uygulamak için disipline ihtiyacınız var. Ölçeklendirme metodolojisine göre, disiplin üç bileşenden oluşur:

Bu yıl ve ilk çeyrek için kristal berraklığında ve keskin öncelikler. Şirket için, her ekip ve her çalışan için. Bu, herkesin şirketin büyümesine ve başarısına ne ve nasıl katkıda bulunduğunu tam olarak bildiği anlamına gelir.

Kilit rakamlar, büyümeyi ölçen ve şeffaflık getiren anlamlı sayılardır. Her çalışanın kendine ait olan birtakım numaraları vardır. Bunlara KPI da denmesi boşuna değildir.

Sık ve yapılandırılmış bir istişare ritmi başarının bir bileşenidir. Toplantı denilince aklınıza geç kalan ve enerji tüketen toplantılar gelebilir. Danışma ritmi kısadır ve çok fazla enerji açığa çıkarır. Ritim ise, organizasyon içinde senkronizasyonu sağlar.

2nciadim

3. Adım: Bir Katalizör

Scale Up araçlarının ve Rockefeller Alışkanlıklarının arkasındaki itici güç, bir öğrenme kültürüdür. Önümüzdeki yıllarda teknoloji çok önemli olacak. Sürekli eğitimlerde ekibinizi destekleyen yazılımlar kullanın. Kuruluşunuza belirli bir alanda yardımcı olan uzmanlara danışın. Her çalışanın kendi öğrenme hedeflerini istediği zaman belirtebildiği bir öğrenme kültürü oluşturun.

Schermafbeelding-2022-05-05-om-13.04.25

Sonuç

Rockefeller’i uyguladıktan sonra elde edilen ortalama sonuçlar aşağıdaki gibidir:

  1. Daha fazla para. 2 kat nakit akışı, 3 kat sektör ortalama karlılığı, 10 kat değerleme.
  2. Daha fazla zaman. İşletmeyi yönetmek için gereken süreyi %80 azaltın.
  3. Daha fazla eğlence. Süreci hızlandırmak ve liderlik ekibinin yükünü hafifletmek için destek.

Rockefeller Alışkanlıkları Kontrol Listesi

Stratejinin mükemmel bir şekilde uygulanmasını sağlamak için Rockefeller Alışkanlıkları adlı bir kontrol listesi var. Bunlar, sağlıklı büyümenize yardımcı olacak on rutindir. Scaling Up kitabında, bu alışkanlıklar sıkı bir uygulamanın merkezinde yer almaktadır. Bazı şirketlerin iyi, bazılarının ise daha az başarılı olması tesadüf değildir. Jim Collins bu konuda şunları söylüyor: “Şans eseri harika değilsiniz. Eğer harikaysanız, bu bilinçli bir seçim ve disiplin sonucudur.”

Aşağıdaki 10 Rockefeller Alışkanlığına göz atın:

  1. Yönetim ekibinde olduğu gibi, organizasyonun geri kalanında da öyle.
  2. Herkes bu çeyrek için 1 numaralı önceliğe uyuyor.
  3. İletişim Ritmi oluşturuldu. Bilgi, organizasyon içinde doğru ve hızlı bir şekilde hareket eder.
  4. Her departman içinde, belirlenen hedeflere ulaşmaktan bir kişi sorumlu.
  5. Çalışanların engelleri tanıması ve fırsatları belirlemesi için yapılandırılmış bir geri bildirim döngüsü var.
  6. Müşteri geri bildirimlerinin raporlanması ve analizi, finansal veriler kadar sık ve doğru.
  7. Normlar, temel değerler ve misyon organizasyon içinde canlı.
  8. Çalışanlar, iş stratejisinin temel bileşenlerini doğru bir şekilde ifade edebilir.
  9. Tüm çalışanlar, iyi bir gün veya hafta geçirip geçirmediklerini nicel olarak raporlayabilir.
  10. İş planları ve sonuçları herkes tarafından görülebilir.

“Şans eseri harika değilsiniz. Eğer harikaysanız, bu bilinçli bir seçim ve disiplin sonucudur.”
Jim Collins

Scaling Up - Verne Harnish

Verne Harnish , Scaling Up kitabını yazmanın yanı sıra , Girişimciler Örgütü’nün (Entrepreneurs Organization) kurucusu ve Gazelles Growth Institute’un kurucu ortağı ve direktörüdür. Scaling Up kitabı dünya çapında 675.000 kopya sattı. Organizasyonu aracılığıyla 70.000’den fazla şirkete metodolojinin uygulanmasında yardımcı olunmuştur. Scale Up yöntemini tanıtırken üç başlangıç noktası vardır: Daha fazla para, daha fazla zaman ve daha fazla eğlence.

Aşağıda, Hilversum’daki 2022 Scale Up Zirvesi sırasında Verne Harnish’in bir fotoğrafını görebilirsiniz.

Scale Up yöntemini uygulayın

Organizasyon içinde bir büyüme durgunluğu ile mi karşı karşıyasınız? Gereğinden çok daha fazla saat çalışıldığı için mi? Sorunlar geçiştirildiğinden mi? Çalışanlar, yapmalarını istediğiniz şeyi yapmıyor mu? Şirketin, sizin çalışmanıza çok bağımlı olduğunu düşünüyor musunuz? O zaman Scale Up yöntemi çözümdür. Metodolojiyi tüm çalışanlar tarafından her gün kullanılan bir rutin olarak görebilirsiniz. Herkesin, liderlik ekibinizle birlikte öngördüğünüz strateji üzerinde çalışmasına izin verin. Halihazırda 2500’den fazla Scaleupların yöntemi uygulamasına yardımcı olduk. Şirketinizin sağlıklı bir şekilde büyümesini sağlamak için tüm araçlara ve bilgiye sahip deneyimli bir Scaleup Pro’dan rehberlik alacaksınız.

Scale Up hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?  >> Sunduğumuz hizmetleri görüntüleyin<<

Şirketiniz hangi aşamada?

Scale Up testini yapın ve kuruluşunuz için en büyük büyüme fırsatlarının nerede olduğunu keşfedin. Testi tamamladıktan sonra, büyümek için ipuçları içeren ücretsiz bir rapor alacaksınız.

>>Scale Up testini yapın!<<